(9) kommenttia

Kirkkonummen asemalla alkavat kahden vuoden katutyöt: Parkkipaikkoja, kiertoliittymä ja varautuminen alikulkutunneliin

Suurenna kuvaa klikkaamalla

Kirkkonummen rautatieaseman länsipuolella alkaa pian mittavat maanrakennustyöt, joiden yhteydessä nykyistä katua siirretään ja samalla valmistaudutaan tulevaan läntiseen alikulkuyhteyteen radan ali.

Kirkkonummen kunnallistekniikkapäällikkö Eero Vartiainen arvio, että työmaa kestää parisen vuotta.

− Liikenteelle tulee valitettavasti haittaa, mutta kulkuyhteys on koko ajan auki ja vähintään toinen kaista käytössä, Vartiainen kertoo.

Kohde on Vartiaisen mukaan erittäin vaativa, koska koko alueella on 12 metriä pehmeää vanhaa merenpohjaa.

Edessä on mittava paalutusprojekti, joka tehdään stabilointimenetelmällä eli paaluja ei juntata maahan vaan pohja tehdään kestäväksi sementtipilareilla.

Urakoitsijaksi on valittu tarjouskilpailun jälkeen kirkkonummelainen Oy Göran Hagelberg Ab. Urakkahinta on runsaat 4,2 miljoonaa euroa.

Keväällä alkava katu-ja parkkipaikkaurakka käsittää vain junaradan pohjoispuolisen alueen.

Samalla kuitenkin varaudutaan uuteen läntiseen alikulkutunneliin, joka tulee sekä autoliikenteen että kevyenliikenteen käyttöön.

Tunnelista rakennetaan myös uusi yhteys asemalaitureille.

Alikulkutunnelin rakentamisaikataulusta ei ole vielä tietoa. Kunta on tehnyt Liikenneviraston kanssa sopimuksen kustannustenjaosta, mutta valtion puolelta ei ole vielä rahoitusta hankkeelle.

Nykyisen Nummitien paikka muuttuu uusien pysäköintipaikkojen tieltä ja alueelle rakennetaan myös kiertoliittymä.

Uusia liityntäpysäköintipaikkoja tulee yli 120 ja lisäksi busseille oma parkkialue taukoja varten.

Toisaalta osa nykyisestä parkkipaikasta alueella jää uuden kadun alle.


(9) kommenttia

Kommentit (9)

Sivut

Mikä on syy siihen, ettei ole rakennettu ramppia/liittymää moottoritieltä idästä Munkinmäentielle vanhalle tiepohjalle joka siellä on, jolloin ruuhkautunut ramppi Upinmäentielle Prisman vieressä vapautuisi ainakin 25%:lla autoista, jotka kuitenkin pyrkivät Prismaan. Tunnin ruuhka-aika laimentuisi olennaisesti, jos asiakkaat viettävät vaikka 20min Prismassa. Ei ainakaan kustannuskysymys voi olla.

Tietämätön
Ensin alikulkutunneli. Helpottaisi paljon liikennettä. Varsinkin isossa rampissa.
Make. Siuntio
Tarkoittaa samaa siltaa. Liikenneympyrät molemmille puolille on paljon parempi ratkaisu kun se helpomi, eli liikennevalot.
Ongelma on tietysti taas se että Prisman rakennus on rakennettu liian lähelle ramppia.
Ihan sama virhe kun se parkkitalo kirkonkylän valoristeyjksessä, rakennus liian lähellä risteystä.
Suunnittelijat kunnantalolla voisi tarkistaa mikä mittakaava teillä on käytössä suhdeviivaimessa!
Kolmas mittavirhe on aseman parkkitalon sisääntulopäässä, eli maalaispitäjästä on tila loppunut.
Myöhästymisien selityksiä odottaen
Liikenneympyrät Länsiväylän sillalle ?? Mitä se auttaa Kirkkonummella? Meillä kun on Jorvaksentie joka on ongelma Kirkkonummen Upinniementien sillalla.
Maalainen
Liikenneympyrät Länsiväylän yli kulkevan sillan päihin?
Ruuhkassa jonoa

Sivut

Kommentoi

Seuraa Viisykköstä





Sulje ilmoitusx