(0) kommenttia

Nuoriso-ohjaaja pyörittää nyt mainostoimistoa

Kirkkonummen musiikkipiireistä tuttu Patrick Gripenwaldt löytyy kameran takaa mainostoimistosta.

Vanhan hyvänajan mainostoimistoa tarvitaan, vaikka digi pukkaakin päälle. Tarra, kilpi, brosuuri ja mainoslippalakki puree yhä.

Kirkkonummen keskustan Munkinmäkeen on ilmestynyt kuukaudenpäivät sitten talon kylkeen värikästä tarraa jos jonkinlaista. Inkoolainen mainostoimitso Oy aaBee Ab rantautui Inkoosta vähän suuremmille apajille Kirkkonummelle.

Firman juuret juontavat niinkin kaukaksi kuin vuoteen 1965, jolloin inkoolainen Alf Bäckström ryhtyi tekemään kaikenlaisia mainoshommia. Hänen töitään on vieläkin Inkoossa nähtävillä.

- Silloin mainokset maalattiin kunnon maaleilla, jotka kestävät vuosikymmenet, sanoo aaBee:n toinen osakas Patrick Gripenwaldt.

Patrick tunnetaan jo vanhastaan Kirkkonummella. Hän oli nuoriso-ohjaajana kunnalla ja vaikuttaa  edelleen musiikkikuvioissa.

Vanhempaakin kytkentää on Kirkkonummen elinkeinoelämään. Äiti perusti aikanaan valokuvausliike Hymykuopan, ja sielläkin Patrick on ollut töissä.

Mainostoimiston pyörittämiseen Patrickin on innostanut juuri valouskuvaus, jota hän on harrastanut lähes koko ikänsä.

Kirkkonummelle laajentanut aaBee on perinteinen mainostoimisto, jossa asikkaalle pyritään tarjoamaan kaikenlaiset palvelut. Jos ei itseltä onnistu, niin sitten otetaan alihankkija remmiin. Firmasta saa kaikkea passikuvasta lehtien taittoon. 

- Painaminen paperille tai kankaallekin kyllä säilyy mainnonnassa vielä pitkään, tuskin se koskaan poistuu, vaikka maailma digitalisoituukin. Äkkipäältä ajatellen vain hiirimatto on sellainen tuote, jota juuri kukaan ei enää kysy, Patrick toteaa.

- Toki web-asiat ovat sellaisia, joihin meidänkin on yhä enemmän paneuduttava.

Kirkkonummen-maihinnousu ei todennäköisesti jää aaBee:lle viimeiseksi, sillä kiikarissa on laajentua muuallekin. Paikallisia toimipisteitä tutkaillaan muun muassa Lohjan suuntaan.

Paikallisen toimipisteen lisäksi aaBee:n miehet haluaisivat laajentaa Kirkkonummella myös tolppamainoksiin, jotka nyt ovat vähän retuperällä.

- Olemme Inkoossa jo pidempään myyneet mainospaikkoja valaisinpylväisiin ripustettuihin tauluihin. Vastaanotto on siellä ollut paikallisesti erittäin hyvä. Yrittäjät ovat arvostaneet sitä, että he voivat ostaa pienempiä määriä tolppapaikkoja kuin isoilta toimijoilta, joide kanssa helposti puhutaan vähintään tuhannesta tolpasta, Patrick kertoo.

(0) kommenttia

Kommentoi

Seuraa Viisykköstä





Sulje ilmoitusx