(13) kommenttia

Yli 50 vuotta vanha silta olikin heikompi kuin luultiin − ensi viikolla laitetaan painorajat isoille autoille

Raskaille ajoneuvoille pistetään kielto ajaa Kirkkonummentien sillan yli. Bussit ovat poikkeus.

Kirkkonummentien silta rautatien yli saa ensi viikolla painorajoitukset, jotka ovat voimassa kunnes paikalle saadaan uusi silta. Se vie useita vuosia.

Vuonna 1966 valmistunut silta osoittautui luultua heikommaksi, kun rakentaa tutkittiin kesällä perinpohjaisesti.

Painorajoitukset ovat varsin kovat ja rajoittavat lastissa olevien kuorma-autojen liikennettä Kirkkonummen keskustaan huomattavasti.

Yhdistelmäajoneuvoille painorajoitus on 24 tonttia ja pienemmille ajoneuvoille akselimäärästä riippuen 10-12 tonttia.

Rajoitus ei koske linjaliikennettä eli busseja, jotka saavat painosta riippumatta ajaa sillalla kuten ennenkin.

Painorajoitusta varten joudutaan ripustamaan liikennemerkkejä yli kymmeneen kohteeseen Kirkkonummentien risteysalueille.

Liikennemerkit asennetaan 13.11. alkavalla viikolla.

Raskaat ajoneuvot joutuvat kiertämään 51:ltä Kirkkonummen keskustaan tai sieltä pois Överbyn tai Tolsan kautta.

Silta puretaan lähivuosina ja korvataan uudella sillalla, jossa on molempiin suuntiin kaksi ajokaistaa ja kevyenliikenteen väylä.

Sillan molempiin päihin on suunniteltu rakennettavaksi hissi jalankulkijoita ja pyöräilijöitä varten.

Radan ali on suunniteltu toinen yhteys rautatieaseman länsipuolelta, mikä oli tarkoitus toteuttaa ennen kuin Kirkkonummentie silta uusitaan.

Koska silta osoittaui arvioitua heikommaksi, saatetaan järjestystä muuttaa ja korvata vanha silta ennen kuin alikulku toteutetaan. (Lue lisää: Viisykkönen 18.10.)

Silta on ollut vuodesta 2005 Kirkkonummen kunnan hallinnassa.

Ely-keskus remontoi siltaa ennen kuin se luovutettiin kunnalle.
 

(13) kommenttia

Kommentit (13)

Sivut

Raskaat paloautot kai saa kulkea....
Huolestunut
Noin huonokuntoinen silta pitää ehdottomasti purkaa mitä pikimmiten, niin saadaan 51:ltä Upinniemeen päin kulkeva liikenne sujumaan eikä tarvitse väistellä keskustasta tulevia.
Yksi jonottaja
Kuulostaa vähän siltä että pian Kirkkonummen keskustan liikenneruuhkat ovat maankuuluja. Uuden sillan rakentaminen kestää tässä maassa 1-1,5v ja sitä ennen pitää tietenkin suunnitella vuosikaudet.

En kyllä oikein ymmärrä miten vanha silta voidaan "korvata" uudella jos edes alikulkua ei ole korvaavaksi yhteydeksi. Aika ahdasta on jos on tarkoitus rakentaa uusi silta vanhan viereen.
sdkfz
Kirkkonummen kunta yhä edelleen rämpii nykypäivän jaloissa, kun pitäisi ennakoiden suunnitella, toimia ja rakentaa tulevaisuutta ja etenkin lähitulevaisuutta silmälläpitäen.
Miksi sitä nyt jo n. 20v esilläollutta alikulkua ei saada aikaiseksi!
Viis väliä niistä kaavoista, rakennetaaan ensin se tarvittava alikulku ja sitten kaikki muu perässä, paikkahan on jo ollut kauan tiedossa.
Mitä tuo porukka tekee tuolla kolossissa? Vätysten päiväkerhoko?
Toivonsa nykyisiin virkamiehiin menettänyt
Raskas liikenne ei pelitä Överbyntiellä. Tiellä kevyen liikenteen väylää vain pätkä keskustasta poispäin. Tie on vanha Museotie eli kapea ja mutkainen. Piennarta kevyelle liikenteelle 20 cm leveydeltä. Ei todellakaan mikään raskaan liikenteen reitti!
Silta kiireellä kuntoon

Sivut

Kommentoi

Seuraa Viisykköstä





Sulje ilmoitusx