(5) kommenttia

Koko ensi kesän on kiertotie käytössä − alikulku rakennetaan puistoraitille, joka johtaa suurkoululle

Toukokuuhun mennessä rakennetaan Vanhalle Rantatielle keskustassa kiertotie, jota tarvitaan uuden alikulkusillan rakennustöiden ajaksi. 

Kiertotie on kaksikaistainen, ja sen on tarkoitus olla liikennöitävässä kunnossa toukokuussa, jolloin liikenne Vanhalla Rantatiellä ohjataan kokonaan sen kautta.

Alikulkusilta pitäisi olla valmis ensi syksyyn mennessä, jolloin liikenne voidaan taas palauttaa normaaliksi.

Alikulun rakentaminen on osa uuden kevyenliikenteenväylästön rakentamista Jolkbyjoen laaksoon.

Kirkkolaaksosta rakennetaan Vanhan Rantatien ali johtava puistoraitti, jota pääsee kävellen ja pyörällä Jokirinteen uuteen oppimiskeskukseen.

Alikulkusilta ei ollut alun perin kaavasuunnitelmissa, vaan se lisättiin loppuvaiheessa. (Lue: Viisykkönen 29.10.2016)

Raitilta haarautuu myös väylät jäähallille ja Vesitorninmäelle.

Ajoneuvoliikenteen katuyhteys oppimiskeskukselle rakennetaan Gesterbyn kiertoliittymästä.

Oppimiskeskus valmistuu kahden vuoden kuluttua. Vesitorninmäen asuinalueen rakentaminen alkanee muutaman vuoden sisällä.

> Keskustaan uusi alikulku, silta joen yli ja puistoraitti kävelijöille ja pyöräilijöille (Viisykkönen 31.1.)

> Tällaiselta näyttää uusi suurkoulu neljään eri ilmansuuntaan − Katso tuoreet kuvat! (Viisykkönen 7.9.)

(5) kommenttia
Kommentit (5)

Kommentit (5)

Seuraavassa mielleyhtymä tämän uutisen tiimoilta. Toki olen samaa mieltä että omakotiasukkaat voivat odottaa vandalismia tämän uutisen ratkaisun toteutuessa:
SIIS: Kirkkolaaksosta Prisman eteen voitaisiin junaradan ali järjestää pienin kustannuksin jalan- ja pyöräkulku. Tarvittaisiin vain pätkä jokiuoman syvennystä, radan alitustunnelin horisontaalista kahtiajakoa veden- ja ihmisten kulkemiselle, kestopuuportaat ja polkupyörän kuljetusväylät molempiin päihin. Lisäksi katujen ylitykseen suojatiet ja korokehaitat. Tällainen ei kuitenkaan onnistu Kirkkonummella. Syitä on varmaan kymmenen. Luonnonsuojelu, rata-alue ja liikennevirasto, tilapäinen ratkaisu, ei ole itse virastossa keksitty, kaavoituksessa ei mainintaa, tekninen toimi ei hyväksynyt jne....
Kuitenkin nuoret ja vanhat käyttävät jokitunnellia kulkemiseen Kirkkolaaksosta Prismaan. Kesällä vähän veden aikaan, talvella kun joki on jäässä. Kun vettä on liikaa, lapset, nuoret ja päihtyneet kulkevat sen uuden metalliaidan yli tai alta, jonka Liikennevirasto ja kunta duunasivat viime syksynä. Ketterät ratkaisut eivät toimi kuntamme byrokratiassa.
CAB
Mikä suomalaista journalismia oikein vaivaa, että tämäkin muka SUURkoulu?!
millä mittarilla
Täytyy toivoa että junaradan ylittävä silta kestää käyttörajotteista huolimatta, muuten ollaan sumpussa kun vanha rantatie myllätään ja muuta sisäänajoa kuntaan ei ole.
Anonyymi
Miksi ihmeessä tuo kaunis osa puistoa pitää rikkoa????? Voin vain jo etukäteen arvata miten paljon pahaa nuoriso tulee tekemään puistossa ja näiden omakotitalojen tonteilla. Toivottavasti kunta huolehtii myös siitä että nuorison rikkomat, sotkemat ja roskaa at paikat pidetään puhtaana! Talojen pihat, vesialue ja puisto tulee kärsimään tästä ja pahasti.
Taas tätä
Valmis jo syksyllä ? Niin nopeata ? Ei voi olla ainakaan Oy G Hagelberg joka sen tekee.
Kerrankin alle 2 vuotta.

Kommentoi

Seuraa Viisykköstä