Viisykkönen.fi /
Uutiset /
Linja-autofirma Salosta pelastaa Veikkola-Helsinki -bussiyhteyksiä – liikennöi kerran tunnissa
22.04.2022
15:20
(12) kommenttia
Linja-autofirma Salosta pelastaa Veikkola-Helsinki -bussiyhteyksiä – liikennöi kerran tunnissa
Veikkola-Helsinki -bussiliikennettä on saatu osittain ratkaistua yksityisen liikennöitsijän voimin. Salolainen Vainion Liikenne lisää vuoroja kesän alusta lähtien.
Joukkoliikenneyhteydet Veikkolasta ovat olleet pahasti uhattuna sen jälkeen, kun Pohjolan Liikenne ilmoitti talvella lopettavansa kaikki Länsi-Uudenmaan bussivuorot.
Vainion Liikenne on ennekin ajanut Länsi-Uudeltamaalta Veikkolan kautta Helsinkiin joitakin vuoroja.
Yhtiön kertoi perjantaina lisäävänsä Nummela-Helsinki -vuoroja, jotka ajetaan kaikki Veikkolan kautta. Vuoroja on tunnin välein suuntaansa.
Arkisin ensimmäinen Vainion Liikenteen bussi lähtee Veikkolasta kello 5:13 ja viimeinen 20:18.
Vuoroja on Veikkola-Helsinki -välillä arkisin 16 ja Helsingistä Veikkolaan 18. Viimeinen Vainion bussi lähtee arkisin Helsingistä Veikkolaan kello 23:05.
Suorien bussivuorojen lukumäärä Veikkola-Helsinki -välillä on vähentynyt reippaasti korona-aikana.
Kuluneen talven aikana vuoroja yhteen suuntaan on ollut vajaat 30 ja pari vuotta sitten vielä lähes 50.
Lauantaisin ja sunnuntaisin ajetaan myös yöliikennettä. Veikkolaan pääsee Helsingistä kello vielä 1:05 ja 4:05 -vuoroilla.
Vainio Liikenteen vuorot Veikkola-Kirkkonummi -välillä ovat U-vuoroja, joten HSL:n liput kelpaavat niissä.
Uudet vuorot eivät vielä korvaa kaikkea sitä liikennettä, jonka Pohjolan Liikenne lopettaa.
Länsi-Uudenmaan kunnat, Ely-keskus ja HSL jatkavat neuvotteluja Länsi-Uudenmaan liikenteen järjestämisestä.
Vainio Liikenteen toimitusjohtaja Matti Vainio kertoo, että aloite Nummela-Helsinki -liikenteen lisäämisestä on heidän puoleltaan lähtöisin.
Liikenne on markkinaehtoista. HSL maksaa korvauksen liikennöitsijälle U-lipuista, mutta Vainion mukaan se on hyvin pieni, eikä takaa yksin liikenteen jatkumista.
− Rajusti noussut polttoaineen hinta aiheuttaa poikkeuksellisen kovan kustannuspaineen lippujen hintoihin. Toivomme matkustajamäärän kasvavan niin, että lippujen hinnat voidaan säilyttää kohtuullisina, selvittää Vainio.
Kommentit (12)
12.09.2022
10:26
Yle: Kaukolämpö on Kirkkonummella kalliimpaa kuin monin paikoin ja hinta uhkaa nousta
09.09.2022
15:57
Hornet pyyhkäisee Kirkkonummen keskustan yli hyvin matalalla – ei tarvitse pelästyä
09.09.2022
10:06
Kerrostalon asunnossa tulipalo kunnantalon naapurissa – asunto oli täysin liekeissä
06.09.2022
10:26
Vantaa haluaisi myydä oman osansa Porkkalanniemen virkistysalueesta, josta se omistaa kolmasosan
05.09.2022
19:44
Kunnan suurin rakennushanke hyväksyttiin lähes yksissä tuumin, vaikka kustannukset nousivat 40 prosenttia
03.09.2022
16:05
Juna ja kuorma-auto törmäsivät, yli 1 000 ihmistä altistui säteilylle – onneksi tämä oli vain harjoitus
01.09.2022
08:52
Wolt-kuskit aloittavat Kirkkonummella – ruokaa voi tilata aluksi yhdeksästä ravintolasta
31.08.2022
11:28
Kommentit (12)
Meillä ei onneksi käytetä fillareita. Meillä on varaa pitää useampi auto.
Se ei siltikään ole mikään syy kirkkonummen kunnan jättää hoitamatta sujuvaa julkista liikennettä kunnassa. Sillä kunnassa asuu paljon asukkaita joilla ei ole edes varaa pitää yhtä autoa.
Me elämme vuotta 2020 ja ihmisillä pitää olla mahdollisuus liikkua miten haluaa, myös julkisilla liikennevälineillä.
Ja missään vaiheessa en kirjoittanut yhtään mitään 24/7/365 tai ilmaisesta julkisesta liikenteestä. Kuten varsin hyvin lukemastasi näit.
Jos sinä kykenet hoitamaan 24/7/365 kaikki asiasi fillarilla, onnittelut. Kateeksi käy niin hyvää kuntoa ja kaikkea tuota rahan säästöä mikä siitä tulee.
Me olemme kuitenkin niin laiskoja ja mukavuuden haluisia että käytämme autojamme ja myymme talomme jotta pääsemme asumaan Helsinkiin missä kaupunki ei rajoita ihmisten liikkumista julkisilla samalla tavalla kuin kirkkonummen kunta tekee.
Me kun haluamme elää hyvää elämää.
Saas katsoa miten paljon nyt paranee kun linjat ovat taas vapaassa kilpailutuksessa. Käyttäjämääristähän tämä on kiinni.
Tässä se nähdään todella hyvin että jos haluaa elää normaalia elämää Kirkkonummella on omistettava auto tai useampi auto jotta voi ja pystyy liikkumaan ja hoitamaan asiansa sekä käymään harrastuksissa.
On täysin käsittämätöntä kuinka Kirkkonummella ei tehdä mitään sen eteen että kunnassa voisi elää myös autottomia ihmisiä.
Kommentoi